Zoeken in deze blog

vrijdag 1 oktober 2021

Nieuwsbrieven voor kunstenaars

Nieuwsbrieven voor kunstenaars

 

    Nieuwsbrieven zijn gemakkelijk en goedkoop te verspreiden, maar hebben ook beperkingen;

    Een belangrijke beperking is het slechte imago;

    Het is belangrijk om een goede titel te hebben om de nieuwsbrief zelfs maar te laten openen.

Jetje verzamelt ideeën voor haar nieuwsbrief

Goedkoop grote groepen bereiken, klinkt aantrekkelijk

Veel bedrijven en zelfstandigen, zoals bijvoorbeeld kunstenaars experimenteren met nieuwsbrieven. Het lijkt een gemakkelijke en goedkope manier om een grote groep mensen te bereiken en uitgebreid te informeren. Ben jij die mening ook toegedaan? Vergeet die mening dan direct maar.

Het imago van de nieuwsbrief is niet goed

Nieuwsbrieven zijn besmet geraakt. Er zijn er teveel en die zijn ook nog eens van een te slechte kwaliteit. Een nieuwsbrief moet je vergelijken met een stukje content. Een nieuwsbrief moet entertainen, moet de lezer iets vertellen en leren wat hij nog niet wist en dat is het dan. Geen reclame voor mijn bedrijf? Nee!! Geen reclame voor je bedrijf. Geen letter. Het zijn juist die nieuwsbrieven die vol staan met reclame die het imago van de nieuwsbrief verziekt hebben.

Toch kan een nieuwsbrief interessant zijn

Toch kan het bezit van een nieuwsbrief heel interessant zijn, maar het zal niet eenvoudig zijn om een lijst met geïnteresseerden op te bouwen om je nieuwsbrief naar toe te zenden. Als het je al lukt, moet je zorgen dat men hem minimaal opent. Als de titel niet interessant en uitnodigend genoeg is, kun je het al direct vergeten. Je mooie nieuwsbrief verdwijnt ongeopend en dus ook ongelezen in de prullenbak van je computer. Zonde van je moeite, nietwaar?

De kwaliteit is van groot belang. Geen reclame!

Heeft iemand je nieuwsbrief dan toch geopend, dan moet deze onderhoudend genoeg zijn om te lezen. Het openingsartikel is daarbij redelijk bepalend. Is dat al niet interessant genoeg, dan haakt de lezer al weer af. Zorg voor geschenkjes in je nieuwsbrief. Een kleine weggever kan wonderen doen en dat kan ook nog eens van alles zijn. Denk bijvoorbeeld ook eens aan een stukje content, dat alleen voor lezers van je nieuwsbrief beschikbaar is. Ook eerder beschikbaar is, waardoor je lezers er al hun voordeel mee konden doen.

Je nieuwsbrief is je ambassadeur

Ga creatief om met je nieuwsbrief. Hij is jouw ambassadeur. Hij is jouw wegbereider naar je toekomstige klant. Hij bepaalt de indruk, die de lezer van jou heeft. Alle reden dus, om flink wat aandacht aan deze nieuwsbrief te schenken. Het is aanzienlijk meer dan wat tekst op papier te zetten en dat weg te sturen als een soort van dikke e-mail. Dat gaat gegarandeerd mislukken en is zonde van tijd en geld. 

En hoe nu verder?






 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten