Zoeken in deze blog

zondag 3 oktober 2021

Advertenties voor kunstenaars

 

Advertenties voor kunstenaars


    Advertenties zijn en blijven veel gebruikt om aandacht te trekken;

    Een goede advertentie is opgebouwd volgens een vast stramien;

    Ook banners, online advertenties, worden nog veel gebruikt, in tegenstelling tot de berichtgeving hierover.

Jetje maakt een advertentie

Maar hoe maak je goede advertenties?

Er zijn weinig technieken om iets aan te prijzen, die zo bekend en wijdverbreid zijn als de advertentie. Wie kent de advertentie niet, tenslotte? De meeste mensen hebben dan direct de klassieke advertentie in een dagblad voor ogen maar dat is niet echt noodzakelijk. Er zijn heel wat meer mogelijkheden om te adverteren.  Natuurlijk hebben we een paar regeltjes in de krant. In een kolom met kleine advertenties tot een dubbele pagina in een fullsize dagblad, hoewel die er niet veel meer zijn. Maar we vinden ook advertenties in tijdschriften, op muurkranten, aanplakbiljetten en dergelijke.

De kopregel is met afstand het belangrijkste onderdeel van de advertentie

Het schrijven van een goede advertentie is gewoon lastig. De kopregel is eigenlijk het belangrijkste onderdeel. Die moet namelijk de aandacht trekken. En het formuleren van een goede kopregel gaat niet altijd even gemakkelijk. Daar is wat kennis en heel veel ervaring voor nodig.

De opbouw is vaak afhankelijk van het formaat van de advertentie

Wat er verder na de kopregel komt, is natuurlijk volledig afhankelijk van de omvang van de advertentie. Bij een paginaformaat kun je heel wat meer kwijt, dan bij een paar regels in een smalle kolom.

Online gebruiken van advertenties gaat ook nog beter dan je zou verwachten

Ook online advertenties, zogenaamde banners, worden nog veel gebruikt. Volgens sommige goeroes zijn deze advertenties morsdood, maar dat spoort niet met het beeld dat ontstaat als we bijvoorbeeld op een website van een dagblad rond gaan kijken. Daar komen we nog ladingen advertenties in allerlei formaten tegen. Adverteer wat dat betreft dus rustig op het internet. Er zijn vele mogelijkheden en vaak kost het pas geld, als iemand op uw advertentie reageert. En dat is natuurlijk een heel groot voordeel ten opzichte van een papieren krant of tijdschrift.

En hoe nu verder?





 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten