Zoeken in deze blog

zaterdag 2 oktober 2021

Over mij pagina's voor kunstenaars

Over mij pagina's voor kunstenaars


    Een "over mij pagina" is iets anders dan een biografie of cv;

    Het vertelt mensen wie je bent en waarom je dus bijvoorbeeld een boek of kunstwerk hebt gemaakt;

    Het schrijven van een "over mij pagina" is  goed uit te besteden.

"Over mij" pagina's maken

Wat zijn "over mij pagina's"?


Als je producten voor promotie en marketing gaat ontwikkelen, zoals bijvoorbeeld een website, brochure, e-book en vergelijkbaar, dan moet daar altijd een korte beschrijving op van de eigenaar of de auteur.

Een "over mij pagina" is  geen biografie

Nu zijn we elders op dit blog de biografie of autobiografie tegengekomen, maar in dit geval is dat wel een beetje overdreven. Een biografie kan een klein boekwerk opleveren (bij sommige mensen zelfs een dik boekwerk), maar een "over mij pagina" is niet langer dan hooguit een half A4-tje. 

Je drijfveren 

Een ander verschil met de biografie is, dat de  "over mij pagina" vaak ook de drijfveren vertelt waarom je iets gemaakt hebt. En soms ook nog een paar woorden met een toelichting op het werk.

Veel vertellen op weinig ruimte

Er is dus sprake van een beperkte ruimte, waarin toch het belangrijkste verteld moet worden. Een biografie kan een uitgangspunt zijn, waarin je dan enorm gaat schrappen. En je kunt ook met niets, vanaf het begin beginnen. Net wat je wilt.

Over jezelf schrijven is lastig

Het schrijven van goede "over mij pagina's" is nog best lastig. Zeker als het over jezelf gaat. Daarom wordt het ook vaak uitbesteed, meestal als onderdeel van een project voor een set promotiemateriaal. Ook zijn er boeken en handleidingen, die je verder helpen om goede "over mij pagina's" op papier te krijgen.

Hoe nu verder?





 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten