Zoeken in deze blog

vrijdag 1 oktober 2021

Contentmarketing voor kunstenaars

Contentmarketing is relatief nieuw

Contentmarketing voor kunstenaars

 

    Met contentmarketing zitten we op allerlei media wat het bereik aanzienlijk vergroot ten opzicht van louter tekst;

    Bestaande content bureaus zijn vaak te duur voor kunstenaars;

    Team Jetje heeft de kennis en een aan de kunstwereld aangepaste werkwijze.



Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een uitbreiding van artikelmarketing. Content is een veel breder begrip, dan louter artikelen. Er vallen ook allerlei vormen van fotografie, tekenwerk, grafiek, animatie, video, audio en dergelijke onder. Een veel breder begrip dan artikelmarketing dus, maar ook een veel complexer geheel om op te zetten.

Contentmarketing is veel meer dan tekst

Hebben we bij artikelmarketing vooral te maken met teksten, bij contentmarketing komen daar dus allerlei mediavormen bij. Afstemming met de makers van de verschillende media is dus nodig, omdat de verschillende content-elementen elkaar moeten gaan ondersteunen. Zeker als we verschillende media gaan uitbesteden aan verschillende uitvoerders, kan dit leiden tot een complex stukje uitbesteding en management.

Uitbesteden kan bij grotere bureaus een dure grap worden 

Het uitbesteden van het maken van alle content aan één partij is soms mogelijk. Maar het kan in de praktijk wel beperkingen met zich mee brengen, omdat voor een brede aanpak een grote contentleverancier nodig is. En grote leveranciers werken bij voorkeur samen met andere grote bedrijven. Een kunstenaar zullen ze al snel niet zien staan.

Een kunstenaar moet dus ofwel gaan doe-het-zelven, ofwel op zoek gaan naar een bedrijf als Team Jetje dat zich in de kunstwereld gespecialiseerd heeft.

En hoe nu verder?





 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten