e-Commerce voor kunstenaars
Verkopen via internet is ronduit lastig, zeker voor kleine bedrijven en zelfstandigen; |
||
De kwaliteit van een website staat en valt met de kwaliteit van de tekst. Zelfs bij sites die voor het weergeven van afbeeldingen zijn bedoeld; |
||
Ontvang je bezoekers met open armen. want het is tegenwoordig lastig genoeg om ze te vinden , ze te lokken en ze te houden. |
Wat is e-commerce
Als we het hebben over schrijven voor e-commerce, dan is dat eigenlijk alle schrijfwerk die voor een goede website nodig is. En daar kan heel veel mis gaan. Veel mensen zien een eigen website, vooral als een soort van bevestiging van zichzelf. Dat kan best zo zijn, maar een bezoeker herkent dat niet en klikt weg.
Ontvang je bezoekers met open armen
Een website moet dus juist die bezoeker met open armen ontvangen. En dat doe je onder meer door direct duidelijk te maken waar de website voor gemaakt is en hoe je verder moet nu je ergens op een voor jou nog onbekende homepage bent terecht gekomen.
De homepage van Google.com als voorbeeld
Veel mensen denken dat een homepage enorm veel informatie moet bevatten. Deze mensen verwijzen we altijd graag door naar de grootste en waarschijnlijk ook bekendste website ter wereld, namelijk naar Google.com.
Wat zien we daar bij Google.com nu eigenlijk allemaal voor informatie? Nu, dat valt eigenlijk best wel tegen. Daar staat nauwelijks iets op die homepage. We zien een zoekvak. En we vinden nog een paar teksten op de homepage met een verwijzing naar andere functies van Google, maar voor de rest vinden we er niet veel. Vooral voor de mensen die zoveel mogelijk informatie over zichzelf en hun bedrijf op hun homepage willen plakken, moet Google een pure teleurstelling zijn.
Een website bevat ook gespecialiseerde pagina's
Naast de homepage zien we natuurlijk de nodige informatieve pagina's. Ook gespecialiseerde pagina's als squeezepages, landingspagina's en dergelijke vinden we op een goede website terug. En uiteindelijk moeten we toch de bezoeker zover krijgen, dat deze de reactie gaat vertonen die we bij het ontwerp van onze website op het oog hadden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een kunstwerk.
Kennis van e-commerce is van groot belang voor webbouwers
Kortom, een website bestaat eigenlijk voor het grootste deel uit gespecialiseerde tekst. Bij al deze teksten spreken we vaak van een verzamelnaam "e-commerce". Zeker voor iemand die zelf een website bouwt met de vele gratis of zeer voordelige hulpmiddelen die daarvoor zijn, is kennis van deze e-commerce van groot belang.
Hoe nu verder?
- Terug naar de hoofdpagina van Team Jetje als je meer wilt weten over andere marketingtechnieken;
- Ga naar het weblog over schrijven voor e-commerce;
- Ga naar het boek over schrijven voor e-commerce;
- Ga naar de white paper over schrijven voor e-commerce;
- Ga naar de workshop over schrijven voor e-commerce;
- Ga naar de mogelijkheden om het schrijven van schrijven voor e-commerce uit te besteden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten