Squeezepagina's voor kunstenaars
Hoewel de term squeezepagina niet bij het grote publiek bekend is, zullen velen een dergelijke pagina ongemerkt regelmatig gebruiken; |
||
Een squeezepagina moet vooral vertrouwen opwekken dat er niets vervelends met je kostbare e-mailadres gaat gebeuren; |
||
Een squeezepagina is verder te verbeteren door een cadeautje weg te geven. |
Wat is nu weer een squeezepagina?
De vreemde term squeezepagina is buiten de wereld van internetmarketing waarschijnlijk niet echt bekend. Het is een speciaal ontwikkelde pagina met maar één doel, namelijk er voor zorgen dat een bezoeker inschrijft op onze mailinglijst. Ofwel, hij of zij moet een e-mailadres achterlaten. En later ook nog eens bevestigen dat hij of zij dat inderdaad gedaan heeft.
Weggeven van je e-mailadres leidt vaak tot spam
In de moderne tijd doen veel mensen dat beslist niet vrijwillig. Het afgeven van e-mailadressen wil nog wel eens leiden tot de ontvangst van grote hoeveelheden ongewenste reclame. Meestal wordt deze reclame "spam" genoemd. Dit is een realistisch gevaar, dus we zullen er alles aan moeten doen om de bezoeker van onze squeezepagina ervan te overtuigen dat alles dik in orde is.
Je squeezepagina moet vertrouwen wekken
En dat stelt speciale eisen aan de squeezepagina. Allereerst moet deze in alle opzichten vertrouwen opwekken. Alles wat ook maar negatief uitgelegd kan worden, zal ook wel negatief worden uitgelegd en leiden tot wegklikken naar een andere bestemming. We zullen ook heel goed uit moeten leggen, wat er verder gaat gebeuren en wat de bezoeker nog voor berichten gaat krijgen.
Geef een cadeautje weg
Daarnaast is het aan te raden om de bezoeker een cadeautje in het vooruitzicht te stellen, nadat deze ingeschreven heeft en de inschrijving heeft bevestigd. Met veel e-mailprogramma's en zeker met de zogenaamde autoresponders is dat allemaal prima te regelen, zonder dat we er zelf verder omkijken naar hebben.
Maak duidelijk hoe je weer gemakkelijk weg kunt
Als we deze mailinglijst gaan gebruiken, dan zal deze bij elke verstuurde e-mail voorzien moeten worden van een boodschap hoe men zich weer van de mailinglijst kan laten verwijderen. Ook dat verwijderen is bij voorkeur een automatisch proces.
Zorg voor een goede squeezepagina voor je website of weblog
Kortom, een goede squeezepagina kan bijdragen aan het succes van je website en je e-mailcampagnes die een professionele kunstenaar toch regelmatig zal organiseren. Het is daarom interessant, om in een goede squeezepagina te investeren. Het kost echt geen vermogen en de squeezepagina zal zich snel genoeg terug verdienen.
Hoe nu verder:
- Terug naar de hoofdpagina van Team Jetje als je meer wilt weten over andere marketingtechnieken;
- Ga naar het weblog over squeezepagina's;
- Ga naar het boek over squeezepagina's;
- Ga naar de white paper squeezepagina's;
- Ga naar de workshop over squeezepagina's;
- Ga naar de mogelijkheden om squeezepagina's uit te besteden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten